تاریخ انتشار : شنبه 9 مارس 2024 - 11:02
کد خبر : 8338

در حاشیه هفتمین دوره آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی مطرح شد:

ارتقای فرهنگ مالیات با توسعه جامعه مشاوران

ارتقای فرهنگ مالیات با توسعه جامعه مشاوران

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای گفت:هرچقدر که جامعه مشاوران مالیاتی توسعه کمی و کیفی پیدا کنند، قطعا موجب ارتقای فرهنگ مالیاتی خواهد شد و در نهایت موجب کاهش دادرسی و اعتراضات می‌شود و قطعاً مطالبات دولت هم به موقع وصول خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» حسین تاجمیر ریاحی

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای گفت:هرچقدر که جامعه مشاوران مالیاتی توسعه کمی و کیفی پیدا کنند، قطعا موجب ارتقای فرهنگ مالیاتی خواهد شد و در نهایت موجب کاهش دادرسی و اعتراضات می‌شود و قطعاً مطالبات دولت هم به موقع وصول خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» حسین تاجمیر ریاحی رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای در حاشیه هفتمین دوره آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی که روز جمعه ۱۸ اسفند ماه برگزار شد، در ارزیابی خود از گفت‌وگو با برخی داوطلبان شرکت در این آزمون و پیشنهادات، انتقادات و مشکلات پیش روی داوطلبان اظهار کرد: به نظر می‌رسد این دوره نسبت به دوره قبل و دوره‌های قبل‌تر، داوطلبان از سوالات آزمون راضی‌تر بوده‌اند و قطعاً آمادگی بیشتری هم در این زمینه داشتند.

وی افزود: البته داوطلبانی که رشته تخصصی‌شان حسابداری و حسابرسی بود و پیش از این کارهای حسابداری و حسابرسی و مالی انجام داده بودند، بهتر توانسته‌اند به سوالات پاسخ دهند و طبیعی است که اگر کسی کار مالی انجام نداده باشد، در پاسخگویی به برخی از سوالات که کاربردی است، مشکل پیدا می‌کند.

تاجمیر ریاحی در ارزیابی خود از کیفیت برگزاری این آزمون عنوان کرد: کیفیت و محیط برگزاری آزمون مطلوب بود و سازمان سنجش نیز همکاری خوبی با ما داشت.

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون حدود 4 هزار و 600 نفر بود و نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که  در سال‌های قبل از 1402، به طور کلی در 10 سال، 5 آزمون برگزار شده بود و در این 5 آزمون کلا 548 نفر پذیرفته شده بودند اما امسال این هفتمین آزمونی است که برگزار شده و دومین آزمونی است که در سال 1402 برگزار شد.

وی افزود: در مرداد ماه نیز یک آزمون داشتیم که حدود 602 نفر پذیرفته شدند.

وی تاکید کرد: برای ارتقای فرهنگ مالیات باید جایگاه مشاوران مالیاتی را ارتقا دهیم؛ مشاوران مالیاتی که می‌توانند فعالان اقتصادی را نسبت به حقوق و تکالیف خودشان آگاه کنند.

تاجمیر ریاحی ادامه داد: هرچقدر که جامعه مشاوران مالیاتی توسعه کمی و کیفی پیدا کنند، قطعا موجب ارتقای فرهنگ مالیاتی خواهد شد و در نهایت موجب کاهش دادرسی و اعتراضات می‌شود و قطعاً مطالبات دولت هم به موقع وصول خواهد شد.

تاجمیر ریاحی با اشاره به اهتمام جدی وزارت اقتصاد به توسعه کمی و کیفی در حوزه مشاوران مالیاتی و  حسابداران رسمی، تاکید کرد: وزیر اقتصاد همواره از توسعه کمی وکیفی این دو جامعه حمایت کرده اند.رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز حمایت و همکاری لازم در توسعه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی دارند. امیدوار هستیم که هم جامعه مشاوران و هم جامعه حسابداران استقبال لازم را از این فضا داشته باشند و فعالان اقتصادی هم به این سمت حرکت کنند که بتوانند برای انجام امور خودشان از متخصصین این حرفه هم در جامعه حسابداری و هم در جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فضا را به گونه‌ای باز کردیم که محدودیتی برای جذب وجود نداشته باشد و در حال استفاده از قانون تسهیل هستیم؛ بنابراین قطعاً کسانی که 70 درصد امتیاز میانگین نمرات تراز حائزین یک درصد رتبه برتر را بیاورند، بدون هیچگونه محدودیتی پذیرفته خواهند شد و امیدواریم که افراد زیادی بتوانند این موفقیت را کسب کنند.

به گزارش شادا، هفتمین دوره آزمون پذیرش جامعه مشاوران رسمی مالیاتی که دومین آزمون در سال جاری است با حضور 4 هزار و 597 نفر از دانش آموختگان و متخصصان رشته‌های مرتبط، روز جمعه ۱۸ اسفند ماه در ۱۰ منطقه کشور برگزار شد.

براساس مصوبه هیات مقررات‌زدایی، هیچ محدودیتی در پذیرش متقاضیان دارای شرایط وجود ندارد و حدنصاب لازم برای قبولی داوطلبان، ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات تراز یک درصد حائزین بالاترین امتیاز خواهد بود.

چند تن از داوطلبان در گفت‌وگو با خبرنگار شادا، از نحوه برگزاری آزمون و کیفیت مطلوب سوالات آزمون ابراز رضایت کردند./شادا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.