تاریخ انتشار : شنبه 20 ژانویه 2024 - 10:32
کد خبر : 6068

معاون رئیس جمهور ویتنام با معاون اول رئیس جمهور دیدار کرد

تبادل هیئت های عالی رتبه ایران و ویتنام در جهت رفع موانع تعاملات و تبادلات اقتصادی

تبادل هیئت های عالی رتبه ایران و ویتنام در جهت رفع موانع تعاملات و تبادلات اقتصادی

معاون اول رئیس جمهور گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات همه جانبه بویژه تجاری و اقتصادی با ویتنام است. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» معاون اول رئیس جمهور در این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران و ویتنام را برخوردار از سابقه دیرینه تاریخی عنوان کرد و ضمن مرور توافقات صورت گرفته میان

معاون اول رئیس جمهور گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات همه جانبه بویژه تجاری و اقتصادی با ویتنام است.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» معاون اول رئیس جمهور در این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران و ویتنام را برخوردار از سابقه دیرینه تاریخی عنوان کرد و ضمن مرور توافقات صورت گرفته میان دو کشور در جریان سفر وزیر امنیت عمومی ویتنام به تهران بویژه در بخش های کشاورزی و فنی- مهندسی، گفت: خوشبختانه روابط سیاسی دو کشور از سطح بسیار خوبی برخوردار است اما با سطح روابط اقتصادی تناسبی ندارد و توسعه و ارتقای روابط اقتصادی ایران و ویتنام نیز نیازمند تلاش بیشتر مسئولان دو کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اراده دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات همه جانبه بویژه تجاری و اقتصادی با ویتنام است، بر اهمیت فعال سازی بخش خصوصی در توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور و رفع موانع پولی و بانکی در این زمینه تاکید کرد.

تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و ویتنام

مخبر در ادامه پیشنهاد کرد به منظور برداشتن گام‌های عملی برای توسعه روابط تجاری ایران و ویتنام کارگروهی مشترک میان دو کشور تشکیل و با اجرای برنامه‌های تدوین شده بویژه فعال کردن بخش خصوصی زمینه افزایش سطح مناسبات اقتصادی میان ایران و ویتنام را فراهم کنند.

برگزاری نشست مشترک میان روسای بانک مرکزی ایران و ویتنام

معاون اول رئیس ‌جمهور همچنین استفاده از ارزهای ملی دو کشور در تعاملات تجاری را از جمله اقدامات موثر در زمینه توسعه روابط اقتصادی دانست و خواستار برگزاری نشستی مشترک میان روسای بانکهای مرکزی ایران و ویتنام با هدف بررسی راهکارهای اجرایی شدن این مسئله و رفع موانع پولی و بانکی میان دو کشور شد.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه اشاره کرد و با بیان اینکه ایران و ویتنام هر دو از دشمنی مشترک آسیب دیده اند و امروز نیز به شکل دیگر همان جنایات در غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حال تکرار است، بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر و بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت ها در مجامع بین المللی در جهت توقف این جنایات تاکید کرد.

تبادل هیئت های عالیرتبه ایران و ویتنام در جهت تسهیل و رفع موانع تعاملات و تبادلات اقتصادی

خانم «وو تی آنه ژوان» معاون رئیس جمهور ویتنام نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مخبر بر ضرورت افزایش تلاشها برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و خواستار تبادل هیئت های عالیرتبه ایران و ویتنام در جهت تسهیل و رفع موانع تعاملات و تبادلات اقتصادی شد.

معاون رئیس جمهور ویتنام در ادامه ضمن محکومیت تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، بهره گیری از ظرفیت سازمانهای منطقه ای و بین المللی برای توسعه همکاری های دو جانبه میان ایران و ویتنام را مورد تاکید قرار داد.

«وو تی آنه ژوان» همچنین با بیان اینکه ویتنام بر اصول اولیه جنبش عدم تعهد در تقویت صلح و ثبات در جهان پایبند است، به مشارکت فعال این کشور در زمینه کمک رسانی به مردم مظلوم غزه اشاره کرد و خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم این منطقه شد./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.