تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آوریل 2024 - 6:18
کد خبر : 9484

 نماینده منتخب اصفهان در مجلس عنوان کرد:

غفلت مسئولان از کسب درآمد ۲۲ میلیارد دلاری گردشگری در ایران

غفلت مسئولان از کسب درآمد ۲۲ میلیارد دلاری گردشگری در ایران

نماینده منتخب اصفهان در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران باید سالانه ۲۲ میلیارد دلار درآمد از گردشگری داشته باشد و این در حالی است که بسیار کمتر از این ظرفیت به این صنعت درآمدزای جهانی اهمیت داده ایم. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»  زهرا سعیدی ، اظهار کرد: برای برون رفت از شرایط نامساعد

نماینده منتخب اصفهان در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران باید سالانه ۲۲ میلیارد دلار درآمد از گردشگری داشته باشد و این در حالی است که بسیار کمتر از این ظرفیت به این صنعت درآمدزای جهانی اهمیت داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»  زهرا سعیدی ، اظهار کرد: برای برون رفت از شرایط نامساعد فعلی اقتصاد نگاهی جامع به صنعت گردشگری ضرورت دارد و دولت نیز باید از از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی برای پیشبرد این هدف کمک کند.

وی افزود: سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد که کشوری با موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران باید سالانه ۲۲ میلیارد دلار درآمد از گردشگری داشته باشد و این در حالی است که بسیار کمتر از این ظرفیت به این صنعت درآمدزای جهانی اهمیت داده ایم.

نماینده منتخب اصفهان در مجلس بیان کرد: به طور مثال توجه کنید که روسیه با داشتن سردترین نقطه دنیا در سیبری سالانه با درآمد هفت میلیارد دلار از این موقعیت ژئوپلیتیک سود می برد؛ در مقابل آن گرمترین نقطه دنیا در شهداد کرمان وجود دارد اما آیا ما توانسته ایم نیم میلیارد دلار از ان در صنعت گردشگری کسب درآمد کنیم؟.

وی تاکید کرد: از اهل رسانه و متخصصان در خواست دارم در کنار معرفی جاذبه های ژئوپلیتیک ایران در صنعت گردشگری به مردم ایران و دنیا در راستای پیش نویس قوانین در این زمینه به ما نمایندگان مجلس کمک کنند تا بتوانیم با تصویب قوانین ویژه از این پتانسیل عظیم بهره مند شویم./بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.