تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 مارس 2024 - 11:14
کد خبر : 8580

اختصاص بخشی از درآمدهای مالیاتی از مناطق آزاد به توسعه زیرساخت‌ها

اختصاص بخشی از درآمدهای مالیاتی از مناطق آزاد به توسعه زیرساخت‌ها

یک کارشناس حوزه اقتصاد مالی گفت:  تغییرات اساسی در قوانین مالیاتی نقش اساسی در شکل دادن به چشم انداز اقتصادی یک کشور و تقویت رشد پایدار دارد. به گزارش پایگاه خبری«مناطق آسیا»  حسین نجف دولابی کارشناس حوزه اقتصاد مالی با اشاره به اهمیت اصلاح قوانین مالیاتی و لزوم به روز کردن معافیت های مالیاتی در

یک کارشناس حوزه اقتصاد مالی گفت:  تغییرات اساسی در قوانین مالیاتی نقش اساسی در شکل دادن به چشم انداز اقتصادی یک کشور و تقویت رشد پایدار دارد.

به گزارش پایگاه خبری«مناطق آسیا»  حسین نجف دولابی کارشناس حوزه اقتصاد مالی با اشاره به اهمیت اصلاح قوانین مالیاتی و لزوم به روز کردن معافیت های مالیاتی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری بخش مولد گفت: تغییرات اساسی در قوانین مالیاتی نقش اساسی در شکل دادن به چشم انداز اقتصادی یک کشور و تقویت رشد پایدار دارد.

وی افزود: علاوه بر این، اختصاص بخشی از درآمدهای مالیاتی از مناطق آزاد به توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق نشان‌دهنده تعهد به شکوفایی منطقه و توسعه متوازن اقتصادی است. با همسویی سیاست های مالیاتی با ارتقای تولید، فعالیت های صادرات محور و سرمایه گذاری در بخش های کلیدی، دولت می تواند از اقتصاد پویاتر و متنوع تر در مناطق آزاد حمایت کند.

وی افزود: تشویق سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تولیدی، افزایش قابلیت‌های صادراتی و استفاده از مناطق آزاد به‌عنوان قطب‌های رشد اقتصادی می‌تواند منجر به ایجاد شغل، بهبود زیرساخت‌ها و ارتقای استانداردهای زندگی برای جوامع سراسر کشور شود. قوانین مالیاتی جدید با ایجاد محیطی مناسب برای کسب و کار و تشویق سرمایه‌گذاری‌های مولد، می‌توانند پایه و اساس رونق اقتصادی پایدار و توسعه منطقه‌ای را ایجاد کنند.

وی گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، گامی دگرگون کننده به سوی نظام مالیاتی کارآمدتر، شفاف تر و عادلانه تر در ایران است. هدف دولت با تغییر تمرکز از مالیات بر تولید به سمت مالیات بر مجموع درآمد و اعطای هدفمند مشوق‌های مالیاتی در جهت توسعه بیشتر، تشویق سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی و ترویج تولید صادرات محور، افزایش رشد اقتصادی، کاهش فرار مالیاتی و حمایت از توسعه پایدار را دنبال کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.