تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 می 2024 - 6:29
کد خبر : 10601

ایران ترانسفو، تأمین‌کننده ترانسفورماتورهای مورد نیاز نفت،گاز وپتروشیمی

ایران ترانسفو، تأمین‌کننده ترانسفورماتورهای مورد نیاز نفت،گاز وپتروشیمی

گروه صنعتی ایران ترانسفو، به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکننده انواع ترانسفورماتور در کشور، ترانسفورماتورهای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را تأمین می‌کند. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» ، این گروه صنعتی دانش‌بنیان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، که از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1403 در محل

گروه صنعتی ایران ترانسفو، به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکننده انواع ترانسفورماتور در کشور، ترانسفورماتورهای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را تأمین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» ، این گروه صنعتی دانش‌بنیان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، که از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1403 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، انواع تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشت.
گروه صنعتی ایران ترانسفو با به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا، سهم گسترده و بسزایی در تأمین انواع ترانسفورماتور صنایع مختلف کشور دارد، در همین راستا تأمین‌کننده اصلی ترانسفورماتورهای قدرت، توزیع، فوق توزیع و راکتورهای شنت (موازی) بیش‌تر صنایع و پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در کشور است.
حضور این گروه در نمایشگاه سبب شد تفاهم‌نامه‌های متعددی با شرکت‌های مختلف به منظور تأمین نیاز آن‌ها، منعقد شود. از جمله‌ می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، شرکت دماوند انرژی عسلویه، شرکت فجر انرژی خلیج فارس، شرکت پالایش نفت آبادان، شرکت پتروشیمی تبریز و گروه باختر اشاره کرد.
دکتر مهدی صادقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها اظهار داشت: ایران ترانسفو مجموعه‌ باسابقه است و در تیر ماه امسال پنجاه و هشتمین سال‌روز تأسیس آن را گرامی خواهیم داشت. وی ادامه داد: این گروه در ابتدا تولیدکننده ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع در صنعت نیروگاهی و همین‌طور شبکه توزیع برق بود، اما در سال‌های اخیر با کارهای علمی و پژوهشی انجام گرفته، به‌شکل تخصصی وارد بازارهای جدید شد و با تولید ترانسفورماتورهای ویژه از جمله ترانس‌های ویژه صنایع مختلف مانند فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت فولاد و صنایع دیگری که نیازمند ترانسفورماتورهای قدرت، فوق توزیع و توزیع هستند، دامنه فعالیت‌ها و خدمات خود را گسترش داد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو تصریح کرد: مجموعه تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در سال‌های اخیر بالغ بر 40 میلیون دلار بوده که عدد قابل‌توجهی است، همین موضوع سبب شد از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.
وی هم‌چنین با ابراز خرسندی از عملکرد گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: مجموعه دانش‌بنیان ایران ترانسفو توانسته است هم خوداتکایی و باور ملی را محقق کند و هم بخش‌های مورد نیاز صنعت را تأمین نماید.
دکتر صادقی افزود: در حال حاضر 85 درصد نیاز حوزه ترانسفورماتور بازار کشور از طریق این مجموعه تأمین می‌شود و شرکت اصلی به همراه 15 شرکت تابعه، وظیفه این تأمین را بر عهده دارند.
مدیرعامل ایران ترانسفو در ادامه گفت: گروه صنعتی ایران ترانسفو، هم زنجیره تأمین و هم زنجیره ارزش را دربر دارد؛ به عبارتی دیگر هم تولید و هم خدمات پس از فروش در این مجموعه انجام می‌گیرد. بر همین اساس، توانسته است در حوزه‌های دانش فنی، طراحی و مهندسی، عمق ساخت داخل، فروش و تأمین بازار و صادرات موفق عمل کند و رکوردهای خوبی از خود به جای بگذارد.
وی با بیان این‌که هدف‌گذاری فروش محصولات گروه صنعتی ایران ترانسفو در سال جاری بیش از 200 هزار میلیارد ریال است، مطرح کرد: با تحقق این موضوع، رشدی بالغ بر 40 درصد را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.