تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 می 2024 - 7:21
کد خبر : 10273

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی :

بیش از 95 هزار اشتراک جدید گاز در سال گذشته جذب شد

بیش از 95 هزار اشتراک جدید گاز در سال گذشته جذب شد

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، از جذب بیش از 95 هزار اشتراک جدید در سال 1402 خبر داد. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» سیدمحمد هدائی‌پور در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته، بالغ بر ۹۵ هزار اشتراک در نقاط شهری و

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، از جذب بیش از 95 هزار اشتراک جدید در سال 1402 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» سیدمحمد هدائی‌پور در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته، بالغ بر ۹۵ هزار اشتراک در نقاط شهری و روستایی استان تهران انجام شده که از این تعداد، بالغ بر ۸۷ هزار اشتراک شهری و بیش از ۸ هزار اشتراک روستایی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در استان تهران، گازرسانی به تمامی ۴۹ شهر با موفقیت به اتمام رسیده، همچنین ۶ نیروگاه، ۱۹۱۰۹ مصرف‌کننده صنعتی جزء و عمده و ۵۳۲ روستا در حال بهره‌برداری و استفاده از گازطبیعی و حدود ۶ روستا درحال اجرای پروژه گازرسانی هستند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، ضریب پوشش گازرسانی شهری به ۱۰۰ درصد و روستایی به ۹۹,۶ درصد رسیده که به نسبت تراکم شهری، در نوع خود آماری عظیم و بی‌نظیر در کشور به‌شمار می‌رود.

هدائی‌پور با بیان این‌که 253 کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع گاز در سال 1402 در سطح استان تهران اجرا شده، تصریح کرد: از مجموع شبکه‌های موجود در استان، 90 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع شهری، 64 کیلومتر شبکه روستایی و 99 کیلومتر مربوط به گازرسانی به صنایع است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزود: سال گذشته، 6 ایستگاه گازرسانی شهری و روستایی و 185 ایستگاه صنعتی نیز راه‌اندازی شده؛ ضمن این‌که راه‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار نیز در راستای مقاوم‌سازی شبکه‌های گاز در مقابل بحران، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت جلوگیری از افت فشار گاز و ارائه خدمات ایمن و مستمر به شهروندان تهران نیز، موثر خواهد بود.

وی درخصوص نصب انشعاب طی سال گذشته، اظهار داشت: برای جذب مشترکان تازه گاز، در مجموع بیش از 9 هزار و 500 انشعاب جدید در شهرها و روستاهای این استان نصب شد.

هدائی‌پور درخصوص همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: خوشبختانه شرکت گاز استان تهران همواره با شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل بوده و اکثر پروژه‌های فنی- مهندسی این شرکت، بر این اساس تعریف، راه‌اندازی و در نهایت با موفقیت به انجام رسیده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مقاوم سازی تأسیسات و شبکه گاز پایتخت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزود: این مساله از آن جهت اهمیت دارد که با توجه به قرار گرفتن تهران بر روی گسل و تراکم جمعیتی بالای آن، ایمنی شبکه گازرسانی دارای اهمیت خاصی می‌شود؛ چراکه پس از وقوع زلزله، علاوه بر بحران ناشی از آن، با بحران آتش‌سوزی و انفجار اتصالات و شبکه گازرسانی نیز رو به رو خواهیم بود.

هدائی‌پور تصریح کرد: به همین دلیل، اجرای پروژه مقاوم‌سازی شرکت گاز استان تهران از سال‌های پیش کلید خورد تا آمادگی و ایمنی لازم را قبل از وقوع حادثه فراهم سازد؛ ضمن آن‌که این شرکت با توجه به اهمیت بالای این موضوع، همچنان در حال توسعه و به‌روزرسانی در این بخش که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است، می‌باشد.

وی در پایان، با اشاره  به موضوع حفظ و نگهداشت شبکه‌های گازرسانی، گفت: افزون بر ضرورت استمرار و تقویت فعالیت‌های بهینه‌سازی مصرف گاز، بحث مقاوم‌سازی نیز باید به طور جدی در دستور کار شرکت قرار گرفته و پایش و نظارت مستمر شبکه‌ها از سوی بازرسی فنی‌ با دقت انجام شود.

شایان ذکر است، بیست هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ 19 الی 22 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی آماده بازدید علاقمندان است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.