تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 می 2024 - 12:19
کد خبر : 9969

مدیرعامل سازمان حسابرسی:

دیجیتالی شدن حسابرسی از برنامه های اصلی سازمان است

دیجیتالی شدن حسابرسی از برنامه های اصلی سازمان است

مدیرعامل سازمان حسابرسی به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» در گردهمایی اساتید و مربیان حرفه حسابرسی گفت: شهید مطهری فیلسوفی است که برای تمام سنین کتاب هایی در تراز عالی نوشت؛ به طوری که همه فهم و عمیق، فلسفی است و این نشان از کمال علمی، هنر آموزشی و استادانه این عالم وارسته است. به

مدیرعامل سازمان حسابرسی به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» در گردهمایی اساتید و مربیان حرفه حسابرسی گفت: شهید مطهری فیلسوفی است که برای تمام سنین کتاب هایی در تراز عالی نوشت؛ به طوری که همه فهم و عمیق، فلسفی است و این نشان از کمال علمی، هنر آموزشی و استادانه این عالم وارسته است.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا»، در این همایش که در سالن­ آموزش سازمان برگزار شد، محمد جلیلی با اشاره به «مکتب شهید مطهری» اظهار کرد: هرجا از معیارهای واقعی انقلاب، از جمله اندیشه ­ها و منطق مطهر فاصله گرفتیم ضربه خوردیم؛ برای مثال در زمینه مفهوم عدالت، شهید مطهری نگاهی عمیق، فراگیر و نو ارائه داده است که هنوز هم کاربردی است و باید قدر و قیمت آن شناسانده شود.

تحول در حوزه آموزش و دیجیتالی شدن حسابرسی از برنامه های اصلی سازمان و در راستای برنامه های تحولی وزیر محترم اقتصاد است.

مدیرعامل سازمان حسابرسی در ادامه این همایش که در راستای تقدیر از اساتید و مربیان سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه­ های مدیریتی پیش رو که ذیل برنامه­ های تحولی وزیر محترم اقتصاد است، آموزش سر فصل همه حوزه های کاری سازمان قرار دارد و در این زمینه، حسابرسی داده محور و توسعه حسابرسی کامپیوتری در اولویت است.

جلیلی با تأکید بر اینکه آموزش­های آینده سازمان حتماً با برنامه ­ها هماهنگ می­شود، تشریح کرد: از آنجایی که حسابرسی داده محور، به یک مبنای قدرتمند از جمله تکنولوژی حقوقی نیاز دارد، برای توسعه این بُعد از دانش حسابرسی، باید قوانین را واکاوی و شناسایی کنیم.

رئیس هیئت عامل سازمان، با بیان اینکه عبور از نگاه سنتی در حسابرسی یک ضرورت است، ادامه داد: ظرفیت­ های سازمان در زمینه آموزش، منحصر به فرد است ولی بنا داریم از ظرفیت همه نخبگان استفاده کنیم؛ مشارکت با کسانی که در حوزه حسابرسی تجربه دارند  را بالا ببریم و درهای سازمان را به روی کسانی که قصد برنامه ­های «تحول خواهانه» دارند، باز کنیم.

برون­گرایی در سازمان حسابرسی از محوری ترین برنامه ­های ما است

مدیر عامل سازمان حسابرسی با تأکید بر «استراتژی برون گرایی» بیان کرد: در برنامه­ های تحولی به تجربه­ کشورهای صاحب سبک و نوآور نیز نیاز داریم و تلاش می­ کنیم که برای تغییر و توسعه این حرفه، از این ظرفیت بیرونی استفاده کنیم؛ بنابراین نگاه به بیرون و استفاده از ظرفیت ­های بی­ شمار و تجربه­ های جهانی یکی از سیاست­ های سازمان در برنامه­ های آینده است.

وی در ادامه گفت: در آموزش­ های تعریف شده، مهارت­ های درک محیطی همکاران توسعه خواهد یافت، زیرا بر این باوریم که برای تحول در این حرفه، می ­بایست مهارت­ های چند بعدی و کلان محور، برای پرورش یک مدیر توانمند، آموزش داده شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی همچنین به نقش تعیین کننده آموزش اشاره کرد و یادآور شد: آموزش یک سرمایه گذاری زود بازده است، بنابراین باید در گام اول، نیازهای آموزش را به خوبی شناسایی کنیم و با تحول ابزارهای آموزشی و  نگاه به آینده، به مسائل و چالش­ های حرفه حسابرسی پاسخ دهیم.

گفتنی است در پایان این برنامه، از ۵۵ نفر از اساتید سازمان حسابرسی تقدیر شد./شادا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.