تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 فوریه 2024 - 6:06
کد خبر : 7284

تاکید رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران به حضور مردم در انتخابات:

مردم در اصل حضور تردیدی ندارند

مردم در اصل حضور تردیدی ندارند

رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران گفت:مردم به اصل نظام وفادار و پایبند بوده و پای آن در همه شرایط ایستاده اند و به اصل ولایت فقیه و رهبری نیز اعتقاد راسخ دارند. به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» سید یحیی آل اسحاق، رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران در خصوص نقش خواص در افزایش مشارکت مردم

رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران گفت:مردم به اصل نظام وفادار و پایبند بوده و پای آن در همه شرایط ایستاده اند و به اصل ولایت فقیه و رهبری نیز اعتقاد راسخ دارند.

به گزارش پایگاه خبری «مناطق آسیا» سید یحیی آل اسحاق، رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران در خصوص نقش خواص در افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت:  هر کسی در هر سطح از دانش و بینشی قرار دارد باید بداند انتخابات اختیاری است که نظام به او برای تعیین سرنوشت خود، قرار داده است.  قبل از انقلاب کسانی در راس کار بودند که مردم به آنها اعتماد نداشتند از این جهت انتخابات مفهوم و معنایی برای مردم نداشت اما بعد از انقلاب چون جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و مساله جمهوریت، اسلامیت و ایران مورد توجه قرار گرفت و نظام نیز صداقت مثال زدنی از خود نشان داد از این جهت مردم در انتخابات در همه این 4 دهه با قدرت و قوت وارد شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در همه انتخاباتی که از ابتدای انقلاب تاکنون برگزار شده، مردم به این مسئله که رای آنها در سرنوشت کشور و نظام اثر گذار و ارزشمند است، اطمینان دارند اما در این میان باید چند مساله برای مردم محرز و مشخص شود، اول اینکه اعتماد به صحت برگزاری انتخابات، که این مساله اگر منتقدان و مخالفان قدری انصاف داشته باشند بر آن صحه می گذارند. مساله بعدی حائز اهمیت برای مردم اعتقاد به اصل نظام است چرا که در تمام این 45 سال علی رغم همه کمی ها و کاستی ها در همه صحنه‌ها به خصوص همه انتخابات حضور پرشور داشته‌اند.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران همچنین اذعان کرد: آنچه سبب نگرانی مردم است، افرادی هستند که باید به آنها برای انتخابات اعتماد کرده و رای دهند. باید کمی با صراحت و صداقت سخن گفت که در دوران مختلف بین وعده ها و عملکرد منتخبینی که مردم به آنها اعتماد کرده و رای داده اند یک شکاف عمیق ایجاد شده است. یعنی شعار و عمل با هم تفاوت های آشکار و عمیق داشت و این مساله را مردم از چشم منتخبین در مجلس ها و دولت ها می بینند که باید این شکاف ترمیم شود.

آل اسحاق در ادامه اظهار کرد: آنچه در حوزه های اقتصادی بدون در نظر گرفتن این دولت یا آن دولت که بعد از انقلاب اتفاق افتاده، نشان از کمبودهای اقتصادی فراوانی است که دود آن به چشم مردم میرود، به همین دلیل مردم برای رای دان به افراد دچار شک و تردید هستند. البته در اصل حضور تردیدی ندارند اما برای انتخاب افراد دچار تردید هستند و این نتیجه عملکرد مسئولین در ادوار مختلف است.

آل اسحاق همچنین با تاکید بر مسئولیت خواص در آگاه سازی مردم برای مشارکت در انتخابات تصریح کرد : اکنون کشور در شرایط خاصی است که انتخابات نقش عمده ای در مسائل داخلی و خارجی ما دارد. چرا که دشمنان ما  45 سال از طرق مختلف با ما درگیرند و  از هر ابزاری برای تضعیف نظام استفاده می کنند که یکی از این ابزار انتخابات و یا مراسمی مانند 22 بهمن است. البته مردم علیرغم همه تبلیغات سیاه، در 22 بهمن پایبندی خود را به نظام اثبات کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گزینه مهمی که دشمن در حال تلاش روی آن است تا از آن استفاده کند، انتخابات است تا اثبات کند که مردم به رهبری و نظام دلبستگی و وابستگی ندارند و در این راه هزینه و تبلیغات زیادی را صرف می کنند. در این شرایط حساس در حوزه های مختلف اقتصادی همه با سلایق مختلف توان ترغیب مردم برای ورود به انتخابات دارند چرا که این افراد جزو خواصی هستند که مقام معظم رهبری درباره آن سخن گفتند.

آل اسحاق در پایان متذکر شد: اصل حضور در انتخابات و به چه کسی رای دادن دو مساله اصلی و متفاوت است.اگر مردم با درایت و علاقه به کشور وارد انتخابات شوند، قطعا همه تیرها به سنگ می خورد. مساله گلایه ها سر جای خود اما نباید از این روزنه راه ورود دشمن را به کشور داد و قطعا غیرت ایرانی و مسلمانی و تاریخی ما اجازه ورود  دشمن به کشورمان را از این قسمت یعنی انتخابات نمی دهد و ما هرگز دخالت بیگانگان را در امور داخلی نمی پذیریم./شادا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.