تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 14:10
کد خبر : 5169

پسا کرونا در واقعیت کسب و کارها

در این اتفاق بسیاری از رفتارها در کسب و کارها دچار تغییر شد مثل رعایت نکات بهداشتی،استفاده از ماسک،الکل و فاصله گذاری و…. اما به نظر شما این تغییرها می تواند در دراز مدت هم ماندگار باشد؟ عده ای از کارشناسان معتقد هستند تغییر رفتارها در کسب و کار ها به خصوص در حوزه خدمات

در این اتفاق بسیاری از رفتارها در کسب و کارها دچار تغییر شد مثل رعایت نکات بهداشتی،استفاده از ماسک،الکل و فاصله گذاری و….
اما به نظر شما این تغییرها می تواند در دراز مدت هم ماندگار باشد؟
عده ای از کارشناسان معتقد هستند تغییر رفتارها در کسب و کار ها به خصوص در حوزه خدمات ماندگار خواهد بود حتی بعد از ریشه کن شدن بیماری مثلا افراد همچنان برای جانب احتیاط از ماسک استفاده کنند.
قطعا در مورد آنفلوآنزا اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ شنیده اید که در برخی منابع ذکر شده که حدود ۵۰۰ میلیون نفر مبتلا و حدود ۵۰ میلیون نفر مرگ و میر داشته است.
سوال اینجاست که بعد از این بیماری همچنان روش های پیشگیری با توجه به زمان گذشته((به طور مثال کشیدن پلاستیک روی سر و صورت برای جلوگیری از بیماری))رعایت می شود؟؟؟
قطعا جواب خیر
همانطور که پیش تر گفته شد برخی از کارشناسان معتقد هستند که روش های پیشگیری باقی خواهد ماند در صورتی که می توانیم اینطور بیان کنیم که برخی از رفتارها فقط در مدت کوتاهی باقی خواهد ماند.
حالا نقش کسب و کارها در این اتفاق چیست؟
1.کسب و کارها بخصوص در دسته بندی خدمات می توانند از این موضوع نهایت استفاده را داشته باشند به طوری که ارائه راهکارها و خلاقیت های جدید در راستای رعایت اصول بهداشتی و ارائه آن در قالب خدمات رایگان و یا ارزش افزوده می تواند فضایی جدید در این نوع کسب و کارها را باز کند
2.نکته مهم تر اینکه کسب و کارهایی که در حوزه ی مشاغل مقطعی و مرتبط با این بیماری فعالیت را شروع کرده اند((مثل تولید ماسک و الکل))باید حساس به تغییرات در کسب و کار خود مثل سرعت واکسیناسیون و ریشه کن شدن بیماری با تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه باشند که به طور مثال تا یکسال آینده که این بیماری ریشه کن می شود باید با کسب و کار خود چه کنند؟تغییر؟تعطیل؟انتقال؟ادامه؟؟؟
امید است که با پیشرفت در علم دیگر شاهد اینگونه مشکلات نباشیم
آرش جوزانی دکتری مدیریت استراتژیک کسب و کار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.