تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 آگوست 2021 - 22:53
کد خبر : 5156

 یک تولید کننده در کشور یا عاشق است یا مجنون، غیر از این تولید در کشور ارزشی ندارد

شرکت هایی که در حوزه انجمن صنف کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی هستند دارای سهمیه گندم بوده و سهمیه ای که گندم به دولت مصوب کرده که به کارخانجات بدهند۲۷۰۰ تومان می باشد . و اینکه گندمی را که دولت ارائه می دهد، گندم ماکارونی نیست , معضلات کشور بحث عدم گندم با کیفیت برای

شرکت هایی که در حوزه انجمن صنف کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی هستند دارای سهمیه گندم بوده و سهمیه ای که گندم به دولت مصوب کرده که به کارخانجات بدهند۲۷۰۰ تومان می باشد . و اینکه گندمی را که دولت ارائه می دهد، گندم ماکارونی نیست , معضلات کشور بحث عدم گندم با کیفیت برای صنعت ماکارونی و دوم سهمیه هایی است که شرکت های بازرگانی به این حوزه اختصاص می دهد

مدیرعامل گروه صنعتی انسی در تبیین صادرات محصولات انسی، اشاره کرد :

در صادرات دچار مشکلات اساسی هستیم. مصوبات خلق الساعه در حوزه صادرات، ممنوعیت صادرات بعضی از کالاها، عدم اطلاع تولیدکنندگان و صادرکنندگان نسبت به دستورالعمل های خلق الساعه باعث شده است که در این حوزه ها قراردادهای بلند مدت بسته شده؛ ولی امکان صادرکردن محصول به آن کشور را بخاطر مصوبه های گمرکی و محدودیت هایی که ایجاد شده نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات در کشورهای توسعه یافته دنیا یک ارگان تصمیم می گیرد؛ اما در کشور ما بالغ بر ۲۲ ارگان اعم از دولتی و خصوصی تصمیم می گیرند. بسیاری از فرصت های صادراتی کشورهای منطقه را بخاطر بحث مصوبات، نوسانات قیمت ارز، عدم مواد اولیه، نبود حمایت دولت و مشکلاتی که بانک ها برای تولید ایجاد کردند از دست دادیم.

میر احمدی بیان کرد: به جهت مجوزهای غیر ضروری، کج سلیقگی های صادراتی، عدم تخصص و اطلاع  تصمیم گیران حوزه صادرات نسبت به مشکلات تولید در پیش روی تولیدکننده مین گذاری می کنند. تصمیم گیران صنعت تولید بخش دولتی هستند که بدون حضور بخش خصوصی تصمیم میگیرند. در بازار اروپا کیفیت ما مناسب است، بازار را حفظ کردیم و در بعضی کشورها به دلیل کج سلیقگی های تولید کننده بازار فروش را از دست دادیم.

 

مدیر عامل گروه صنعتی انسی در رابطه با اینکه چرا تولید کننده دچار قیمت های سینوسی در بازار شده است، افزود: یکی از آن دلایل عدم ثبات هزینه بسته بندی و قیمت سلفون است که نمی دانیم به چه قیمتی عرصه کنیم و ریشه آن در نوسانات ارزی است. در حوزه کارتن نیز با این مشکل مواجه هستیم زیرا مواد اولیه آن با ارز مبادله می شود؛ اگرچه مفاسد و نیز رانت هایی وجود دارد که مزید بر علت است.

وی ادامه داد: امیدواریم وزیر آینده برنامه داشته باشد و برنامه ها شعاری نباشد. در حوزه تولید با مشکل قوانین کشور اعم از مالیاتی، بانکی، بیمه، صادرات، غذایی مواجه هستیم که بایستی قوانین تثبیت گردد.

 

مدیر عامل گروه صنعتی انسی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت گندم در قیمت ماکاوانی تاثیر دارد، بیان داشت: مواد غذایی که تحت تاثیر آرد هستند، تعیین نرخ را سازمان حمایت از مصرف کننده انجام می دهد. تا امروز سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت اسپاگتی را بالا نبرده است. به جهت نبود گندم و عدم ارائه آن، شرکت های تولیدی مجبور شدند گندم را با قیمتی بالاتر تهیه کنند و قیمت اسپاگتی افزایش یافت.

وی ادامه داد: اتفاقی که امسال افتاد این بود که ما تولید کنندگان به دولت پیشنهاد دادیم که اجازه واردات گندم را به علت عدم کیفیت گندم بدهند و این ظرفیت و پتانسیل را داریم که این کالا را وارد کنیم؛ ولی کسی اجازه واردات را نمیدهند و یکی از آفت هایش افزایش قیمت است

میر احمدی توضیح داد: در خوزستان بیش از ۵۰ درصد کشت گندمی که داشتیم تبدیل به کشت برنج شد. امسال در تولید گندم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد .

میر احمدی بیان داشت: یک تولید کننده در کشور یا عاشق است یا مجنون، غیر از این تولید در کشور ارزشی ندارد. ۶۷ درصد وجوه نقد شرکت درگیر مستقلات، مسکن، سفته بازی و دلار، ۳۲ درصد درگیر حوزه های تولید، خدمات و کشاورزی است که تولید در کشور صرف ندارد. به دلیل سیاست های غلط، نرخ تسهیلات غیر واقعی است. نرخ بانک مرکزی ۱۸ درصد یعنی ۴ برابر نرخ تسهیلات تولیدی بوده که در نهایت تولید برای تولید کننده ۱۵ تا ۱۸ درصد سود دارد. مسئولان مشکلات را رفع نمایند.

میر احمدی در تبیین چالش های صنایع غذایی افزود: اگر در پی اشتغال در این کشور هستیم، از تولید حمایت کنیم و در شعار و بیلیبورد نباشد. هر ساله مقام معظم رهبری عناوین مناسبی را بر سال ها نامگذاری می کنند؛ ولی خروجی از مسئولین دیده نمی شود.

وی توضیح داد: نرخ تسهیلات بانکی برای تولید باید به حداقل ۵۰ درصد کاهش داشته باشد، قوانین دست و پاگیر را از سر راه تولیدکننده برداریم.

مدیر عامل صنایع غذایی انسی با اشاره به اینکه در ۳ سال آینده در قله های اول موفقیت خواهیم بود، بیان کرد: تبلیغات را قوی خواهیم کرد و سهم بیشتری از بازار را خواهیم گرفت و انشاالله در یک بازار رقابتی سالم و عادلانه بتوانیم کسب و کار کنیم.

نشریه آسیا
فریناز عسگری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.